четвртак, 19. новембар 2020.

Кодреану - како створити националну елиту?

 




Вођа Гвоздене гарде, Легије Светог архангела Михаила, румунски националиста Корнелиу Зелеа Кодреану (+1938.) - ставови о принципима селекције, наслеђа и избора нове елите:

"...Дакле, данашњи проблем румунског народа од кога зависе и сви остали проблеми, јесте замена те лажне елите правом националном, заснованом на врлини, љубави и пожртвованости, на части, раду, реду и дисциплини. Ко треба да изврши ту замену? Ко да постави ту праву елиту на власт? Мој одговор је: Било ко, само не народне масе.Признајем сваки систем осим демократије, која уништава румунски народ. Нова румунска елита, као и свака друга елита у свету, мора бити заснована на принципу друштвене селекције.Другим речима, из националног тела се бира категорија људи, обдарена одређеним квалитетима, које се затим негују.Тачније, она се бира из здраве сељачке радничке средине, која је пре свега везана за земљу. Та категорија људи постаје национална елита која треба да води наш народ.

Када народ може и мора да одлучује? Народ би требало да се консултује пре доношења неке велике одлуке која ће утицати на његову будућност. Тада он треба да се изјасни да ли може или не може и да ли је духовно спреман или није да следи одређени пут. Народ треба да се пита о стварима које утичу на његову судбину.То се подразумева под консултовањем народа; то не значи да народ треба да бира своју елиту. Али ја понављам своје питање: ''Ко одређује и процењује чланове елите? Ко установљава селекцију и освештава чланове нове елите?'' Одговор гласи: ''Претходна елита''.Она не бира и не именује, већ освештава свакога на своје место до кога се уздигао својим способностима и моралним вредностима. То освештање обавља вођа елите у консултацији са осталим члановима. Зато национална елита треба да има у виду да иза себе остави елиту која ће је наследити али која није заснована на принципу наслеђа, већ само на принципу друштвене селекције примењене на најстрожи начин. Принцип наслеђа сам по себи није довољан.

Принцип друштвене селекције окрепљује елиту доводећи стално нове чланове.Главна историјска грешка је направљена када је елита заснована на принципу селекције, а одмах затим је одбацила тај принцип замењујући га принципом наслеђа и тиме створила неправедни систем привилегованости по рођењу. Као протест против те грешке; ради отклањања дегенерисане елите и ради укидања привилегија по рођењу, створена је демократија. Напуштање принципа селекције довело је до лоше и дегенерисане елите којој се затим супроставила демократија.

 Принцип селекције такође отклања и принципе избора и наслеђа. Они се међусобно искључују. Између њих постоји сукоб; јер, или постоји принцип селекције и у том случају мишљење и гласови масе нису важни, или та маса бира одређене кандидате и у том случају више не делује селекција. Исто тако, ако је прихваћен принцип друштвене селекције; наслеђе не игра никакву улогу. Та два принципа могу заједно да опстану једино ако наследник одговара законима селекције.

А ако народ нема праву елиту, која би именовала своје наследнике? Одговорићу на то питање само једном реченицом, која садржи неоспорну истину: У том случају права елита се рађа из рата са лажном, дегенерисаном елитом, и то такође по принципу селекције.

Дакле, када се све то сабере, улога елите је следећа:

- Да воде народ у складу са животним правилима.

- Да оставе за собом елиту која ће их наследити, али не на основу принципа наслеђа, него селекције, јер само елита познаје животна правила и може да процени до које мере се, својим способностима и знањем, људи прилагођавају тим правилима. То је као кад баштован, који годинама гаји своју башту, води рачуна о томе да пре него што умре пронађе свог наследника, своју замену, јер једино он зна, ко је од његових помоћника најбољи и ко би могао да га замени и настави његов рад.

  На којим квалитетима треба да се темељи елита?

а) Духовној чистоти.

б) Радној способности и креативности.

ц) Храбрости.

д) Скромном начину живота и бризи пре свега о томе како решити проблеме који тиште народ.

е) На сиромаштву, тачније добровољном одрицању од нагомилавања богатства.

ф) На вери у Бога.

 г) И на љубави.

Често су ме питали да ли је наша досадашња активност следила учење хришћанске Цркве. Одговор је следећи: Ми правимо велику разлику између пута којим ми идемо и оног којим иде хришћанска Црква. Црква доминира над намаОна достиже савршенство и узвишеност. Ми не можемо да спустимо ту раван како бисмо објаснили своје деловање.

 Ми се, кроз свој рад, кроз све своје поступке и размишљања, трудимо да следимо пут хришћанске Цркве онолико колико нам то дозвољава тежина нашег телесног греха и наш пад, који потиче од првобитног греха. Остаје да се види колико смо ми способни да се уздигнемо до тих висина својим овоземаљским трудом...."


 

 



Нема коментара:

Постави коментар